Kako izbjeći burnout?

Greške na poslu događaju se stalno. Bez obzira koliko ste iskusni, neizbježno je da će se u nekom trenutku vaše karijere pojaviti pogreška ili dvije. Neke od njih mogu biti teže od drugih, ali zajedničko im je da se odražavaju na vas, vašu profesionalnost i vaš učinak kao zaposlenika.

 

1.  Preopterećenost

U želji da svome poslodavcu, nadređenima, podređenima ili samima sebi dokažete da ste sposobni, prihvaćate veći opseg posla nego što možete podnijeti. No, dokazivanje svoje vrijednosti ne treba vršiti kroz preopterećenost koja gotovo uvijek rezultira kršenjem zadanih rokova i smanjenom kvalitetom rada. Radije budite realistični, svjesni svog vremena, uzmite manje zadataka i odradite ih na najvišoj razini.

 

2.  Stagniranje

Brojni svjetski lideri ističu kako je samodisciplina ključ njihovog uspjeha. Neovisno o tome potiče li vas poslodavac na razvoj vaših sposobnosti, sami pokušajte svaki mjesec naučiti nešto novo. Novu riječ u rječniku, novu funkciju u Excelu, novi recept, novu pjesmu… Za godinu dana bit ćete znatno obogaćeni novim znanjima, ispunjeniji i zadovoljniji.

 

3. Neorganiziranost

Preopterećenost često dovodi do neorganiziranosti, no postoje i drugi uzroci ove smetnje koja vas sprječava da vas okolina doživljava kao vrhunskog profesionalca. Nered u glavi, na stolu ili u sobi možda volimo nazivati kreativnim neredom, ali to je i dalje nered koji otežava poslovne procese i vašu suradnju s ostalima. Cijenite tuđe i svoje vrijeme, složite prioritete svakoga dana i idite korak po korak.

 

4. Nedostatak timskog rada

I najveći umovi svih vremena do svojih su otkrića dolazili timskim radom, komunikacijom s okolinom koja ih je potaknula da nešto istraže i sl. Za većinu današnjih zanimanja, timski rad predstavlja imperativ uspjeha, a pod dobro poznatom parolom „kad se male ruke slože, sve se može“ moguće je ostvariti nevjerojatne uspjehe. Ne zaboravite, nešto što vi ne znate, osoba kraj vas zna jako dobro. Ne bojte se tuđih savjeta i pomoći!

 

5.  Nedostatak komunikacije

Neovisno u kojoj industriji radite, šum u komunikaciji između vas i kolega ili klijenata može dovesti do nesporazuma i nezadovoljstva. Kako biste izbjegli neugodne situacije i „mislio sam da znaš“ rečenice, uvijek budite jasni u svojim zahtjevima, prosljeđujte informacije, tražite potvrdu od druge strane da je sve jasno.